Søkeresultat for: “

smc mistral 50 deler til salgs

Andre har kjøpt det du leter etter
Sammenligne med tidligere solgte varer
Solgt Aero RX 50 -
16 000 ,-
Solgt

13 år sedan

På salg i 119 dager
Mopeder
Kongsberg
Skal nå selge atvn min pga plassmangel og overgang til bil. Ettersom jeg har to mopeder må jeg kvitte meg med den ene, og dette blir desverre atvn. Det er aalt for mye å skrive om den, så hvis du er interessert i en god forklaring/beskrivelse må du gjerne ringe.

Kjøpte atvn for ett år siden, og har brukt den veldig lite. Ettersom aero rx'en er født med en barnesykdom, nemlig den dårlige motoren som sitter i de orginalt så jeg meg lei, etter å ha ødelagt 4 variator reimer på 40 mil. Jeg bestemte meg derfor for at jeg måtte finne en løsning, og ettersom jeg har skrudd mye moped før visste jeg at smc mistral motoren hadde 428 drev, drevet på venstre side og tilnærma likt ledningsnett, samtidig som delene gikk overens.

Siden jeg er en ærlig fyr velger jeg å legge alle kortene på bordet og fortelle hva som er gjort. Atvn fikk jeg relativt billig, da jeg kom over en fyr som hadde kjøpt bil og atvn tok opp unødvendig plass. Atvn var litt rusten, og når jeg tok den med hjem plukket jeg den ned og rengjorde den. Deretter pussa jeg ramma og deler helt ned, la på 4 lag med brunox, ett produkt som spiser opp rusten og forsegler, slik at ikke mer rust slipper til. Deretter blei to lag grunning og 3 lag svart lakk lagt på. Deretter blei atvn satt sammen igjen, dog med den gamle motoren. Etter en del turer med ødelagte reimer så jeg meg trøtt av tull med denne motoren, og jeg fikk tak i en ny.

Motoren som blei kjøpt var en smc mistral motor, som var strøken. Denne var luftavkjølt som den forrige motoren, men siden jeg visste at deler fra yamaha aerox passa på valgte jeg å bygge den om. Det som da blei gjort var at jeg splitta motoren, satt i nye veivlagre og simmernger, freste plass til athena 80cc langslagsveiv, samtidig som jeg matchporta og flowoptimerte blokka mi, samt at det blei frest såkalte "flowspor" til bensin, for å få en meget kjapp gassrespons og mer effekt.

Deretter valgte jeg å polere eksoskanalen på sylinderen jeg satt på, en athena 80cc. I tillegg blei transferkanaler eller skyllekanaler spisset for en bedre flow og raskere leveranse av bensin. Jeg prøvemonterte for å se at alt passa fint, og at råden på veiva ikke skulle slå i kanten på blokka, som den heller ikke gjorde. Motoren blei da satt sammen med flytende pakninger mellom blokkene og nye skruer. Deretter blei det kjøpt stylepro trim tenning som produserer strøm til lys. Fortenning regna jeg ut og forflytta tenningspunktet litt, fordi en lengre slaglengde krever mere fortenning. Derfor blei fortenninga satt til 1,6mm istedenfor 1,4. Deretter blei det satt på vannpumpe skruer og jeg kjøpte samtidig ett vannpumpe deksel, da disse passer rett på. Athena trim variator blei også kjøpt, og 4 grams vekter blei satt i. Jeg har også mange flere sett med vekter liggende, så her kan du prøve og feile som du vil. Deretter satt jeg på polini torque, for at den skulle gire på et mer riktig tidspunkt, kjappere og bedre. Deretter blei blå trykkfjør satt på, og hebo clutch med blå fjører blei skrudd på. Satt samtidig på en malossi clutchklokke og et nytt smc variatordeksel, som kosta latterlige 1200 kr.Jeg har ekstra clutchfjører og hovedfjører som også følger med. Kicksystem blei montert, da starteren blei fjerna for å få plass til variator osv.

Jeg brukte først et meget spesielt reed system, nemlig kiesler racing sitt innsug som brukes på bla dragscooterne deres, men fordi forgasservinkelen blei alt for skarp droppet jeg denne, og 28mm motoforce pwk gasseren blei solgt til fordel for noe nytt og spennende. Kiesler innsuget med malossi vacumboks følger selvsagt med, kun dette koster 1300 kr.Jeg har lagd en adapter som du kan bruke for å rette opp forgasservinkelen. Jeg garanterer ikke at denne er tett, men du må gjerne prøve. Deretter kjøpte jeg stage6 innsugskit med stage6 nbr reed. Jeg valgte å kjøpe dette innsugskittet fordi det tåler vesentlig mer enn kiesler kittet, slik at hopping med atvn ikke skal være noe problem i det hele tatt. Det gir også forgasseren mulig til å stå helt rett, selvom motoren heller nedover. Grunnen til at det blei sånn er fordi mekanikeren på felleskjøpet måtte gjøre det slik, fordi kjedet må gå fri av svingarmen.

Jeg kjøpte nytt adapter, slik at det passa fint til den nye dellorto 24 mm moto gasseren som jeg kjøpte. Jeg la også på en feit stripe med pakningsmasse, slik at innsuget er helt tett, dette for å forhindre at motoren ruser seg opp.mm forgasseren blei kjøpt fordi 28mm blei for stort, og jeg ville dempe innsugslyden som man fikk kontra en 28mm pwk forgasser. I tillegg bruker denne mindre bensin, og den er mye lettere å innstille og passer perfekt til denne sylinderen. Deretter kjøpte jeg et polini blue box filter, fordi dette er et bra filter som er tett i regnvær, og det demper lyden en del. Tomaselli gassgrep blei også satt på, for å matche forgasseren, men jeg har også tommelgass liggende som kan følge med.

Det blei satt på gjennomsiktige kjøleslanger på alt av sylinder og vannpumpe, fordi dette er en fordel fordi du da kan se hvor mye kjølevæske du har, slik at du kan forsikre deg om at det er fullt med kjølevæske, og at du da ikke har igjen noen luftbobler i systemet, da dette gir høyt trykk og kan ødelegge toppakningen i sylinderen. I tillegg er det fint fordi du da lett ser om det skjer noe uventa, feks om vannpumpa skulle stoppe eller kjølevæskenivået skulle minke. Det blei også satt på en radiator fra suzuki rmx, da denne har innebygd vanntank, som gjorde at jeg derfor slapp noen stor plasttank.

Det største problemet var eksosanlegget jeg skulle ha på. Jeg ville ikke bruke orginal anlegget, da det ikke ville passe med motoren jeg hadde, og det ville heller ikke matche sylindern som stod på. Derfor blei yazuni c16 anlegg kjøpt, og jeg var hele tiden presis på at jeg ville ha et eksosanlegg som stakk ut bak, da dette gir et mye tøffere utseende. Det som desverre var synd var at vi var litt uheldige med plassering av anlegget, da rørene vi sveiste på blei litt feil.

Med dette mener jeg at når vi måtte bruke et 90 graders rør bend blei det for lang avstand fra sylinder til svanehalsen, som gjør at dette svekker effekten. Grunnen til dette er at sylinderen sender ut lydbølger som går til svanehalsen, og denne blir reflektert og går tilbake. Dette skaper motstand som gjør at sylinderen arbeider optimalt. Når avstanden blir for lang, slik det har blitt her, fører det til at bølgene som sylinderen sender ut ikke kommer tilbake på langt nær samme måte, hvis de i det hele tatt kommer. Dette fører til at man får omtrent samme effekt som å kjøre uten eksosanlegg, ikke på lyd, men på ytelse. Motoren reagerer på dette ved at den går bra på lavt turtall, men på høyt turtall får den ikke det kicket som er sinnsykt i denne motoren, og dette opplever jeg som litt leit og beklagelig. Derfor har jeg valgt å sette ned prisen litt, slik at du selv kan ordne dette. Jeg foreslår at du ordner dette ved å kjøpe turbokit anlegget speedoptions har til aero rx 50 atv, og bruker dette. Du må antakelig sveise det litt om så det går under ramma, men dette er en enkel jobb. Turbokit anlegget passer godt sammen med denne sylinderen, så om du får på dette anlegget trenger du ikke hjelpe atvn opp på bakhjulet lenger, da vil den nok gjøre det fint av seg selv.

Jeg ønsker ikke å lure noen, og vil derfor opplyse om at dette er en trimma moped med skilter, men skulle du være uheldig og politiet få mistanke, så kan det hende at du får en liten utfordring med å forklare lydnivået. Atvn bråker rimelig godt, og responsen er rimelig bra, så dette er en moped som er hissig.Av elektronikk er det litt å nevne. Det er digitalt speedometer, slik at du har fart, bensinmåler, kilometerstand og tripteller. Når det blei bytta motor hadde motoren gått 4242 km, og med ny motor har den kun gått 3 km, nettopp fordi jeg ikke har tid til å bruke den, da jeg har ny moped og atvn blir stående, siden jeg kun får kjørt en moped om gangen. Kilometer standen i annonsen er derfor litt feil. Speedometeret blei nullstilt når jeg bytta tenningsanlegg, så kilometerstanden som den nye motoren har gått står derfor der. Smc motoren som står i er å betrakte som helt ny, da motorolje er bytta, og alt av deler er nytt.Motoren har revers og forover samt fri, men det er to girspaker på atvn. En til motoren, og en til akslingen. Her er det imidlertid ett problem. Girspaken til atvn fungerer ved at den setter akslingen bak i forover eller bakover. Problemet er at denne kan være utrolig vrien å få i gir, fungerer veldig bra når du får den i gir. Den er som sagt litt kranglete. Det å få den i gir går fint, men det som skjer er at det hender at den kutter jordinga, slik at motoren stopper. Sikkert ingen sak å fikse. Jeg har lodda noen ledninger fordi sensoren har vært dårlig, men jeg veit ikke om dette var tilstrekkelig, siden det er litt tull med den enda.

Verdt å nevne er at det er to sprekker i bakskjermen, og det er et par bulker i frontfangere. Mulig jeg sparkler disse før salg. Felgene er litt rustne, men det er minimalt. Følger med en ekstra frontfanger fra en raptor, så denne kan du sette på med litt modifikasjoner. Ellers er atvn fin, og det er satt på stage6 multimeter i tillegg, slik at du ser turtall og vanntemperatur. Dette er en utrolig god sikkerhet, og det sørger for at hvis temperaturen blir for høy slik at det kan være fare for at motoren skades, så varsler instrumentet med piping.

Trugene rundt atvn har vært knekt på den ene siden, men dette blir sveiset før salg. Jeg skal også prøve å få sydd reimene som skal inni trugene, slik at disse er pene + at jeg skal få lakkert opp noen små deler, da disse har rustet litt. Mener da at atvn vil være relativt strøken ved salg. Nye bilder kommer, da bildene i annonsen er litt gamle.

Sikkert masse jeg har glemt, men du får med deler til å bygge en kvart motor til sikkert. Har også en ekstra lykt til den, et sett til med støtdempere osv..I tillegg kan dekaler til å pynte atvn følge med. Hvis du vil ha mer detaljert info, evt bilder, film eller noe slikt, så kan det sikkert ordnes. Visning etter avtale med meg. Ring helst mellom 16 og 21 på hverdager. Du kan sende meldinger døgnet rundt, eller kontakte meg via mail. Hvis jeg ikke tar telefonen, så legg gjerne igjen en beskjed, så tar jeg kontakt med deg. Hvis du vil ha detaljert info ser jeg gjerne at du ringer, da jeg ikke har lyst til å sitte å knotte i timesvis på telefon eller tastatur.Kan kaaanskje være interessert i å bytte mot crosser, min 85 cc og max 250. Jeg kan tenke megfor atvn siden det er litt småplukk på den for å få den helt strøken, men ved rask og problemfri avgjørelse kan vi selvfølgelig bli enige om en bedre pris. Her har du mulighet til å skaffe deg et kjøretøy med dyre oppdateringer til en bra pris! Ta kontakt hvis det er noe du lurer på. Testpiloter ønskes ikke, ved mindre de betaler prisen jeg vil ha for atvn, da jeg selvfølgelig gir mulighet til å prøvekjøre hvis du er seriøs og vil handle. Annonseselgere er hjertelig velkommen hvis de har med salgskontrakt og penger :))
Solgt SMC Mistral 50 -
11 000 ,-
Solgt

13 år sedan

På salg i 119 dager
Mopeder
Alta
Er en strøken mistral og tadt full overhaling på motorn.
Den har kick start og el start.
Nye bilder:
http://profile.imageshack.us/user/karl113/

Sylinder: Polini evo
Veiv: Hebo langslag
Forgasser: Mk pwk 24
Effektanlegg: turbokitt
Reeds: stage6
Variator: hebo variator kitt
clutch: Stage6
veivlager: c4
luftfilter: hebo
Vacumboks

Mesteparten av orginal deler kan følge med.

Beste og artigste fremkomstmiddel for enåring på vintern. du kjører den på moped lappen. Den går ganske godt så det er ikke sånn at du lager kø ivertfall.Er bytta veiv, sylinder, reeds, forgasser, luftfilter, variator og clutch og alt er av kvalitets trim. Pris nytt er over,- og det e ikke mye brukt!!!!!!

Har også byttet til forsterket kjede og montert tilhenger feste. Påkostet mye på denPris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse.

Ring for mer info!!
... eller forsøk å søk etter smc
 
2003 Honda Cr 125
16 000 ,-

14 år

-

Autodb.no

Motorsykler og...
Notodden
2010 SMC mistral 50 sport atv
15 000 ,-

14 år

-

Autodb.no

Mopeder
2007 SMC Mistral 50
17 000 ,-

14 år

-

Autodb.no

Firhjuling
Ringerike
2011 SMC Mistral 50 PRIS KAN DISKUTERES!!
19 950 ,-

14 år

-

Autodb.no

462 km Mopeder
2010 SMC Mistral
17 000 ,-

14 år

-

Autodb.no

Firhjuling
Vi er nå i Sverige, Danmark, Spania og Russland!
Besök oss i Sverige! AllaAnnonser.se Besøg os i Danmark! Gadyet.dk Visítenos en España! Gadyet.es Посетите нас в России! Gadyet.ru
 
Gadyet.no